Ulumulislam düşünce savaşları Thu, 25 Jun 2020 02:18:34 +0000 tr hourly 1 III. Uluslararası Canlı Medrese Eğitim Duyurusu /iii-uluslar-arasi-canli-medrese-egitim-duyurusu/ /iii-uluslar-arasi-canli-medrese-egitim-duyurusu/#respond Wed, 02 Jan 2019 04:54:01 +0000 /?p=10864 Read More»]]> Oturduğunuz yerden Arapça ve diğer dallarda ders görme olanağı için buradayız.

Kurs hakkında genel bilgiler

  1. İletişim : [email protected] mail (aynı gün dönüş yapılıyor)
  2. Kursun tamamlanması için öngörülen süre 2 buçuk yıldır.
  3. Dersler ücrete tabidir.Takriben aylık 100 TL.Dersi,ücretli program üzerinden yapacağımız için ücret şart.
  4. Canlı ders esnasında dileyen sesli dileyen yazılı soru sorabilir.Kamera açılmaz,ekrana canlı kitap yansıtacağız.
  5. Verilecek ezber dersleri,canlı yayında okumanız istenir.
  6. Derslere katılabilmeniz için tek şart : Kur’an’ı kekelemeden okuyabiliyor olmanızdır.
  7. Canlı dersler video kaydı altına alınır,derse kaydı olan arkadaşlara özel bölümde saklanır,derse o gün gelemeyen daha sonra kayıttan dersi dinleyip eksiğini tamamlayabilir.
  8. Canlı dersler 5.2.2019 ‘de başlıyor.Kayıtlar (3 Ocak 2019) başladı. [email protected] adresimiz veya 543 749 9687 numaramız (sadece whatsap) aracılığı ile kayıt  yapabilirsiniz. Mesajınızda şunları belirtmeniz yeterlidir:  canlı kursa katılmak istiyorum, ad,soyad,yaş,şehir,iş.
  9. Haftada 5 gün ders olur.Pazar ve Pazartesi günü ders yok.Günde ortalama 1 saat canlı ders yapılır.Tüm dersler video olarak kayıt altına alınır,kaydı olan herkesin indirebileceği şekilde odaya yüklenir ve dileyen indirir.
  10. Tüm ders kitaplarınız pdf olarak sizlerle paylaşılır.Yine de kitapları dilediğiniz yerden satın almanız ,elinizde kitap kalemin bulunması şiddetle önerilir.
  11. Canlı yayın odasına aynı anda en fazla 20 kişi alıyoruz,yani ilk kayıt yapan için başvuran 20 kişi canlı yayına alınır,gerisi yedek olur.

Zaman cetveli

3.1.2019 Kayıt başlangıcı / 21:00 – 22:00
22.1.2019 Whatsap gurubu kurulur
25.1.2019  Test ders – canlı
5.2.2019 Kayıt sonu ve ders başlangıcı

Şubat Canlı Dersleri

Bu kursun amacı nedir?Bu kurs size ne sağlar?

  1. En üst düzeyde olmasa da üst düzey Arapça,fıkıh,hadis gibi dini ilimlere hakim olmanızı sağlayabilir.
  2. Başta Kur’an’ı orijinal metinden anlamanızı ve her çeşit kitaptan tercüme yapabilmenizi sağlayabilir.
  3. Binlerce Arapça kitap pdf olarak internet dünyasında mevcuttur.Bunlardan tercüme yapıp gelir elde etmenizi sağlayabilir.
  4. Sizin de ilerde bu tarz bir kurs, internette veya çevrenizde düzenleyebilmenizi sağlayabilir.
  5. Çevrenizdeki İHL ve İlahiyat öğrencilerine ders verecek Arapça bilginiz olmasını sağlayabilir.
  6. İhtisas ,nakil gibi DİB sınavlarında başarı göstermenize aşırı derecede katkısı olabilir.
  7. ‘’Şu kitapta şöyle yazıyor.’’ Diyen her vaazı,her kitabın dipnotunu , orijinal kitaplara ulaşarak inceleme fırsatı verir.Biz buna kendi aramızda ‘’dipnot avcılığı’’ diyoruz!

Canlı yayında işlenecek kitaplar

SARF  (kelime yapı bilgisi – fiil ve isim çekimleri)

  1. Emsile
  2. Bina
  3. Maksut
  4. İzzi
  5.  Merah
  6. Tasriful ef’al ve’l esma (isim ve fiil çekimleri)

_______________________________

NAHİV (kelimelerin cümle içerisindeki konumu ve doğru iraplama,harekeleme ile ilgili)

  1. Avamil – i Birgivi
  2. Avamil – i Cürcani
  3. Acrumiyye
  4. Tuhfe’tus Seniyye
  5. Kafiye;geniş izahlı olacaktır.
  6. Zuruf
  7. Terkib

_______________________________

AKAİT (İnanç dünyası)

  1. Emali
  2. Nesefi Akaidi

_______________________________

FIKIH (Dinin amel boyutu)

  1. Dürer- Molla Hüsrev  : Gusul bahsine kadar işlenecek.
  2. el-İhtiyar li talilil Muhtar  : Şerhi ile beraber namaz dahil işlenecektir.
  3. Nurul izah  : Tamamı işlenecektir.

_______________________________

HADİS (Peygamberimizin sözleri)

  1. Erbeun
  2. Riyazus salihin
  3. Beykuniyye ( Hadis usulu)
  4. el-Cevamiul Kelim ve Şamile kurulum ve kullanım dersleri.Erbeun’da geçen hadislerin tahric uygulaması yapılacaktır.
  5. Hadis mevzuat eserlerinden seçme bölümler okunacaktır.

_______________________________

KURAN  

  1. Meal : 10-15 arası cüzler.  (Allah kelamını gramer olarak inceliyoruz ve kelime kelime mana veriyoruz.)
  2. Arap edebiyatı : el-Belağatul Vaziha
]]>
/iii-uluslar-arasi-canli-medrese-egitim-duyurusu/feed/ 0
2019 Online-Canlı Medrese Kursu /2019-online-canli-medrese-kursu/ /2019-online-canli-medrese-kursu/#respond Wed, 09 May 2018 06:20:41 +0000 /?p=10618 Read More»]]> 2019 ‘da internet üzerinden  adobe connect programı üzerinden görüntülü olarak canlı Arapça,fıkıh vb. medrese/ilahiyat dersleri işlenecektir.

Kursta işlenecek tam kitap listesine aşağıda yer verilmiştir.Diğer ayrıntılar ise zaman yaklaştıkça  buraya eklenecektir.

  1. İletişim : [email protected] mail (aynı gün dönüş yapılıyor)
  2. Kursun tamamlanması için öngörülen süre 2 buçuk yıldır.
  3. Dersler ücrete tabidir.Takriben aylık 100 TL.Dersi,ücretli program üzerinden yapacağımız için ücret şart.
  4. Canlı ders esnasında dileyen sesli dileyen yazılı soru sorabilir.Kamera açılmaz,ekrana canlı kitap yansıtacağız.
  5. Verilecek ezber dersleri,canlı yayında okumanız istenir.
  6. Derslere katılabilmeniz için tek şart : Kur’an’ı kekelemeden okuyabiliyor olmanızdır. Aşere dersi almak isteyenler için ilave şartlar ileri sürülebilir,zaman yaklaştıkça detaylanır.
  7. Canlı dersler video kaydı altına alınır,derse kaydı olan arkadaşlara özel bölümde saklanır,derse o gün gelemeyen daha sonra kayıttan dersi dinleyip eksiğini tamamlayabilir.
  8. Canlı dersler 2.10.2018 ‘de başlıyor.Kayıtlar (20.07.2018) başladı. [email protected] adresimiz veya 543 749 9687 numaramız (sadece whatsap) aracılığı ile kayıt  yapabilirsiniz. Mesajınızda şunları belirtmeniz yeterlidir:  canlı kursa katılmak istiyorum, ad,soyad,canlı odada görünecek rumuz,yaş,şehir,iş.Canlı yayına bağlanırken program sizden rumuz ister oraya ya isminizi ya da rumuzunuzu yazmanız gerekir.Farklı bir şey yazarsanız odaya giremezsiniz.
  9. Canlı yayın odasına girerken kullanacağınız bir rumuz belirleyin ve bunu bize bildirin.Siz söz hakkı isteyip,biz onay vermedikçe kimse sizi duyamaz,kameralar zaten açılmaz.
  10. Haftada 5 gün ders olur.Pazar ve Pazartesi günü ders yok.Günde ortalama 1 saat canlı ders yapılır.Tüm dersler video olarak kayıt altına alınır,kaydı olan herkesin indirebileceği şekilde odaya yüklenir ve dileyen indirir.Aşere dersleri başlayınca ders süresi uzar.
  11. Tüm ders kitaplarınız pdf olarak sizlerle paylaşılır.Yine de kitapları dilediğiniz yerden satın almanız ,elinizde kitap kalemin bulunması şiddetle önerilir.Bu sayfanın en altında kitap satın almak için örnek linkler eklenmiştir.
  12. Yakında dersin yapılacağı özel/şifreli sayfa linki burada paylaşılır.Derse bay ve bayan kardeşlerimiz katılım göstermiştir.Canlı yayında sesli olarak ders dinletmek zorunlu değil,şiddetli öneridir.İlgili derslerin doğru anlaşıldığının bir göstergesi,bir kontrol olarak önem arz eder.Bir diğer ölçme metodumuz da sınavlar olacaktır.Katılım gösteren arkadaşlar için bay ve bayan ayrı olmak üzere whatsap grubu oluşturulacaktır.Anlaşılmayan yerlerin dersten sonra da sorulmasının kolay olması ve katılımcılar arası müzakere olanağı olması ve dersi veren hoca tarafından yapılacak duyurulardan anında haberiniz olması bakımından bunu önemsiyoruz.Duyurular ayrıca burada da paylaşılacaktır.Bu bağlamda; kayıt başvurusu yapan arkadaşlar ‘ whatsap gurubuna eklenecektir.Eklenmek istemeyen varsa bize bildirsin’ onu eklemeyelim. whatsap grubu 20.09.2018 ‘de yani derse 10 gün kala oluşturulacaktır.
  13. Site yönetiminin herhangi bir cemaat,dernek,tarikat,siyaset vb. gruplar ile ilişkisi yoktur.Bu bilgi 22 Ocak 2008’den beri sitenin ”hakkında” bölümünde yazılıdır.
Canlı odaya gitmek için aşağı tıkla

arapça

20.07.2018 Kayıtlar başladı.Kayıtlar devam ediyor.
2.10.2018     İlk canlı ders 22:00 – 23:00
20.11.2018 Maksut başlangıcı
11.12.2018 Nurul  izah + Emali başlangıcı
2.1.2019 İzzi başlangıcı
Şubat 2019 Merah başlıyor.
Canlı derse aynı anda en fazla 25 kişi katılabilir,daha fazlasını program desteklemez.Başvuran ilk 25 kişi direk canlı yayına hak kazandı.Geç kalanlar ise yedek olarak adını yazdırmaya devam ediyor.Canlı ders kadrosundan ayrılanların yerine ,yedek listeden arkadaşları alıyoruz,artık onlar canlı derse katılıyor.Kendisine sıra gelene kadar zaman kaybetmemek,dersleri an ve an takip etmek isteyenler ise ayda 100 TL yerine,80 TL yatırarak canlı derse katılamasa da canlı ders kayıtlarını indirip dersten uzak kalmıyor.


Bu kursun amacı nedir?Bu kurs size ne sağlar?

  1. En üst düzeyde olmasa da üst düzey Arapça,fıkıh,hadis gibi dini ilimlere hakim olmanızı sağlayabilir.
  2. Başta Kur’an’ı orijinal metinden anlamanızı ve her çeşit kitaptan tercüme yapabilmenizi sağlayabilir.
  3. Binlerce Arapça kitap pdf olarak internet dünyasında mevcuttur.Bunlardan tercüme yapıp gelir elde etmenizi sağlayabilir.
  4. Sizin de ilerde bu tarz bir kurs, internette veya çevrenizde düzenleyebilmenizi sağlayabilir.
  5. Çevrenizdeki İHL ve İlahiyat öğrencilerine ders verecek Arapça bilginiz olmasını sağlayabilir.
  6. İhtisas ,nakil gibi DİB sınavlarında başarı göstermenize aşırı derecede katkısı olabilir.
  7. ‘’Şu kitapta şöyle yazıyor.’’ Diyen her vaazı,her kitabın dipnotunu , orijinal kitaplara ulaşarak inceleme fırsatı verir.Biz buna kendi aramızda ‘’dipnot avcılığı’’ diyoruz!

SARF  (kelime yapı bilgisi – fiil ve isim çekimleri)

  1. Emsile
  2. Bina
  3. Maksut
  4. İzzi
  5.  Merah
  6. Tasriful ef’al ve’l esma (isim ve fiil çekimleri)

_______________________________

NAHİV (kelimelerin cümle içerisindeki konumu ve doğru iraplama,harekeleme ile ilgili)

  1. Avamil – i Birgivi
  2. Avamil – i Cürcani
  3. Acrumiyye
  4. Tuhfe’tus Seniyye
  5. Kafiye;geniş izahlı olacaktır.
  6. Zuruf
  7. Terkib

_______________________________

AKAİT (İnanç dünyası)

  1. Emali
  2. Nesefi Akaidi

_______________________________

FIKIH (Dinin amel boyutu)

  1. Dürer- Molla Hüsrev  : Gusul bahsine kadar işlenecek.
  2. el-İhtiyar li talilil Muhtar  : Şerhi ile beraber namaz dahil işlenecektir.
  3. Nurul izah  : Tamamı işlenecektir.

_______________________________

HADİS (Peygamberimizin sözleri)

  1. Erbeun
  2. Riyazus salihin
  3. Beykuniyye ( Hadis usulu)
  4. el-Cevamiul Kelim ve Şamile kurulum ve kullanım dersleri.Erbeun’da geçen hadislerin tahric uygulaması yapılacaktır.
  5. Hadis mevzuat eserlerinden seçme bölümler okunacaktır.

_______________________________

KURAN  

  1. Meal : 10-15 arası cüzler.  (Allah kelamını gramer olarak inceliyoruz ve kelime kelime mana veriyoruz.)
  2. Arap edebiyatı : el-Belağatul Vaziha
  3. Kıraati aşere ,Kur’an’ı farklı kıraatlere göre okuma dersidir.Tuhfetu’s seniyye seviyesine gelince bu ders başlar.

Ders kitaplarını dilediğiniz yerden satın alabilirsiniz.Başlangıç için 3 kitap almanız yeterlidir.Örnek olsun diye aşağıya link konulmuş olup ilgili sitelerle yaşamanız muhtemel problemlerde sorumluluk kabul etmeyeceğimizi beyan ederiz.

1- Sarf (Emsile,Bina,Maksut,İzzi,Merah) tıkla gör

2- Nahiv (Avamil-i Birgivi,izhar,Kafiye,Ecrumiyye) tıkla gör

3- Arapça isim ve fiil çekim kitabı tıkla gör

]]>
/2019-online-canli-medrese-kursu/feed/ 0
İlahiyat Önlisans Arapça – 2 | Final yolu | HD /ilahiyat-onlisans-arapca-2-final-yolu-hd/ /ilahiyat-onlisans-arapca-2-final-yolu-hd/#respond Tue, 08 May 2018 15:04:28 +0000 /?p=10616 AÖF Arapça 2 çalışmamızın sonuna geldik.Bu videoda uygulama ve çözümleme esas alınmıştır.

 

Videoda kullanılan ek pdf’yi indirmek için tıkla

Arapça’ya dair diğer çalışmalar için bak :

Sanal-Medrese

 

 

 

]]>
/ilahiyat-onlisans-arapca-2-final-yolu-hd/feed/ 0
Korumalı: Şubat Ek Ders /subat-ek-ders/ /subat-ek-ders/#respond Wed, 04 Apr 2018 21:42:28 +0000 /?p=11130

Bu içerik parola ile korunmaktadır. Görmek için lütfen aşağı parolanızı girin:

]]>
/subat-ek-ders/feed/ 0
Medrese Ders Kayıtları /medrese-ders-kayitlari/ /medrese-ders-kayitlari/#respond Sat, 03 Mar 2018 11:11:35 +0000 /?p=10606 Read More»]]> Online olarak hangi kitaplar işlendi ?

27 Mart 2015’te  canlı yayın ile internet üzerinden ders işlemeye başladık. Yaklaşık 2 yıl süren ve internet üzerinden devam eden kursumuza pek çok öğrenci arkadaş  katıldı.Kurs yaklaşık iki yılın ardından sona erdi.Bu esnada işlenen dersler video kayıt altına alındı.Dileyene bu kayıtları veriyoruz.İşlenen kitaplar aşağıda yer alıyor ;

İletişim : [email protected]

___________KATEGORİK DİZİLİM________________

 SARF  (kelime yapı bilgisi – fiil ve isim çekimleri)

  1. Emsile (Sarf) : 9 saat 34 dakika anlatım ve 5 pdf içerir.
  2. Bina (Sarf) : 18 saat  video anlatım ve çeşitli pdfler içerir. ( HD kayıttır. 2019 kaydı)
  3. Maksut (Sarf) : 24 saat 30 dakikalık video anlatım ve çeşitli pdfler içerir. ( HD kayıttır. 2019 kaydı)
  4. İzzi (Sarf) : 15 saat 52 dakikalık video anlatım ve çeşitli pdfler içerir. ( HD kayıttır. 2018 kaydı)
  5. Merah (Sarf) :  53 saat 39 dakikalık video kayıt.Toplam 90 video dersten oluşur,kelime kelime okunmuş,yer yer haşiyeden okunmuş,yer yer beyaz tahtada çizim yaparak izahlara yer verilmiştir.Kitabın pdfsi ve iki şerhini içerir.

_______________________________

NAHİV (kelimelerin cümle içerisindeki konumu ve doğru iraplama,harekeleme ile ilgili)

  1. Avamil – i Birgivi (Nahiv – Gramer) : 10 saatlik video anlatım ve çeşitli pdfler içerir. ( HD kayıttır. 2019 kaydı)
  2. Avamil – i Cürcani (Nahiv – Gramer)  : 5 saat 20 dakikalık video ders kaydı içerir.
  3. Acrumiyye (Nahiv – Gramer) : 3 saat 20 dakikalık video anlatım içerir.
  4. Tuhfe’tus Seniyye (Nahiv – Gramer)  : 36 saatlik video ders kaydı içerir.
  5. İzhar (Nahiv – Gramer) : 29 saat 40 dakikalık video anlatım ve kitap pdfsi içerir. 
  6. Terkib (Tahlil,dil yönünden inceleme) :  13 saat 50 dakikalık video anlatım.

______________________________

AKAİT (İnanç dünyası)

  1. Emali (Akait) : 5 saat video anlatım ve 8 pdf içerir.
  2. Sevadul Azam (Akait) :  14 saatlik video kayıt ve çeşitli ek pdfler.
  3. Tahavi akaidi : 4 saat 55 dakikalık video anlatım.

_______________________________

FIKIH (Dinin amel boyutu)

  1. Dürer- Molla Hüsrev (Fıkıh) : Gusul bahsine kadar işlendi.Gusul dahil. 6 saatlik video ders 
  2. el-İhtiyar li talilil Muhtar (Fıkıh) : Şerhi ile beraber okunmuştur,sadece ana ibare değil.10 saatlik ders,namaz bahsine kadar işlendi.
  3. Multeka (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.2 saat 24 dakikalık video.
  4. Kuduri (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.2 saatlik video..
  5. Nurul izah (Fıkıh)  : 26 saat 40 dakikalık video anlatım içerir.

_______________________________

HADİS (Peygamberimizin sözleri)

  1. Erbeun (Hadis) : 5 saat 10 dakikalık video anlatım ve 7 pdf içerir.
  2. *Riyazus salihin (Hadis) : 20 saat 50 dakikalık kısmı,yaklaşık 120 sayfalık bölümü işlendi.

_______________________________

KURAN  (Allah kelamını gramer olarak inceliyoruz ve kelime kelime mana veriyoruz.)

  1. Kur’an-ı Kerim  2. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 5 saatlik video anlatım.
  2. İrabul Kur’an (Nahiv yönünden kelime kelime ayet tahlili ) : Bu sahada yazılmış en geniş kitaptan Arapça metinden Duha-Nas arası okunmuştur.5 saat 38 dakikalık kayıt
  3. Kur’an-ı Kerim 3. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 5 saatlik video ders
  4. Kur’an-ı Kerim 4. cüztahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 4 saatlik video kayıt.
  5. Kur’an-ı Kerim 5. cüztahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) :4 saatlik video kayıt.
  6. Kur’an-ı Kerim 6. cüztahlil dersi (Nahiv+sarf) : 14 saatlik video kayıt.

___________________________

İŞLENME SIRASINA GÖRE DİZİLİM

  1. Emsile (Sarf) : 9 saat 34 dakika anlatım ve 5 pdf içerir.  20 TL
  2. Bina (Sarf) : 14 saat 25 dakika video anlatım ve 10 pdf içerir. 40 TL
  3. Emali (Akait) : 5 saat video anlatım ve 8 pdf içerir. 20 TL
  4. Maksut (Sarf) : 15 saat 56 dakikalık video anlatım ve 10 ek içerir. 100 TL
  5. İzzi (Sarf) : 15 saat 39 dakikalık video anlatım ve çeşitli pdfler içerir. 100 TL.
  6. Avamil – i Birgivi (Nahiv – Gramer) : 40 TL (Bol inceleme içerir)
  7. Sevadul Azam (Akait) :  14 saatlik video kayıt ve çeşitli ek pdfler. 80 TL
  8. Avamil – i Cürcani (Nahiv – Gramer)  : 5 saat 20 dakikalık video ders kaydı içerir. 40 TL.
  9. Acrumiyye (Nahiv – Gramer) : 3 saat 20 dakikalık video anlatım içerir.  20 TL
  10. Erbeun (Hadis) : 5 saat 10 dakikalık video anlatım ve 7 pdf içerir. 20 TL
  11. Nurul izah (Fıkıh)  : 26 saat 40 dakikalık video anlatım içerir. 150 TL.
  12. Kur’an-ı Kerim 2. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 5 saatlik video anlatım.50 TL.
  13. Tuhfe’tus Seniyye (Nahiv – Gramer)  : 36 saatlik video ders kaydı içerir.200 TL
  14. İrabul Kur’an (Nahiv yönünden kelime kelime ayet tahlili ) : Bu sahada yazılmış en geniş kitaptan Arapça metinden Duha-Nas arası okunmuştur.5 saat 38 dakikalık kayıt 80 TL.
  15. *Riyazus salihin (Hadis) : 20 saat 50 dakikalık kısmı,yaklaşık 120 sayfalık bölümü işlendi.100 TL
  16. *el-İhtiyar li talilil Muhtar (Fıkıh) : Şerhi ile beraber okunmuştur,sadece ana ibare değil.10 saatlik ders,namaz bahsine kadar işlendi.100 TL
  17. Multeka (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.2 saat 24 dakikalık video.20 TL.
  18. Kuduri (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.2 saatlik video.20 TL.
  19. Kur’an-ı Kerim 3. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 5 saatlik video ders , 50 TL
  20. Dürer- Molla Hüsrev (Fıkıh) : Gusul bahsine kadar işlendi.Gusul dahil. 6 saatlik video ders , 80 TL 
  21. Kur’an-ı Kerim 4. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 4 saatlik video kayıt. 50 TL
  22. Tahavi akaidi : Tahavi akaidi : 4 saat 55 dakikalık video anlatım. 30 TL.
  23. Kur’an-ı Kerim 5. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf+belağat) : 4 saatlik video anlatım. 50 TL.
  24. İzhar (gramer) : 29 saat 40 dakikalık video anlatım ve kitap pdfsi içerir. 100 TL.
  25. Kur’an-ı Kerim 6. cüz tahlil dersi (Nahiv+sarf) : 14 saatlik video anlatım. 50 TL.
  26. Maksut icra dersi : Fetih,Hucurat,Mülk,Yasin,bu süreleri  Emsile,Bina,Maksut okumuş birinin gözü ile irdeledik. Kaç saatlik video : Fetih : 1 saat 50 dakika.Hucurat : 1 saat 27 dakika. Mülk : 1 saat 30 dakika. 50 TL
  27. Merah : 53 saat 39 dakikalık video kayıt.Toplam 90 video dersten oluşur,kelime kelime okunmuş,yer yer haşiyeden okunmuş,yer yer beyaz tahtada çizim yaparak izahlara yer verilmiştir.Kitabın pdfsi ve iki şerhini içerir.VİDEO BİLGİSİ:  1280X720 HD/AVİ.  Rarsız hali 9.75 GB yer kaplar. 350 TL.
  28. Terkib (Tahlil,dil yönünden inceleme) :  13 saat 50 dakikalık video anlatım ve kitabın pdf dosyasını içerir. 50 TL

Çekimler devam ediyor….. 7 ve 8. cüz çekimi , Zuruf çekimi devam ediyor

*  Tamamlanmamış ve devamı çekilecek olan eserler ; R.Salihin ile el-İhtiyar çekimleri devam edecek.

Örnek videolara ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanınız.

]]>
/medrese-ders-kayitlari/feed/ 0
Medrese Eğitim Projesi /medrese-egitim-projesi/ /medrese-egitim-projesi/#respond Fri, 02 Mar 2018 15:00:49 +0000 /?p=10594 Read More»]]> Nedir  bu medrese eğitim projesi? Detay için tıklayınız.

1- İki yıl kadar online klasik medrese dersleri işlendi.Kursa katılım yoğundu.Kimiz zaman 40 kişi, kimi zaman 5 kişi ders işlendi.Kurs süresince canlı olarak işlenen kayıtlara daha sonra ilave kayıtlar eklenerek bir ‘ MEDRESE EĞİTİM SETİ ’ projesi üzerinde duruyoruz.Piyasada  çeşitli Arapça eğitim setleri bulunmaktadır lakin medrese eğitim seti hiç yoktur.Bu alanda ilk olmayı hedefliyoruz.Yani zaman,mekan,sağlık gibi çeşitli sorunlardan ötürü medrese eğitimi alamamış veya ilahiyat okuyamamış arkadaşlar bir eksiklik hissediyor ve bu ilimlere merakları varsa onlar için burada olduğumuzu bilmelerinde fayda olabilir.Bu bağlamda oluşturacağımız sette yer alacak dini ilim  ve kitap listesine hemen aşağıda ulaşabilirsiniz.

 

SARF  (kelime yapı bilgisi – fiil ve isim çekimleri)

  1. Emsile (Sarf) : 9 saat 34 dakika anlatım ve 5 pdf içerir.hazırdır.
  2. Bina (Sarf) : 14 saat 25 dakika video anlatım ve 10 pdf içerir.hazırdır.
  3. Maksut (Sarf) : 15 saat 56 dakikalık video anlatım ve 10 ek içerir.hazırdır.
  4. İzzi (Sarf) : 15 saat 39 dakikalık video anlatım ve çeşitli pdfler içerir.hazırdır.
  5.  Merah (Sarf) : Henüz çekim yapılmadı.

_______________________________

NAHİV (kelimelerin cümle içerisindeki konumu ve doğru iraplama,harekeleme ile ilgili)

  1. Avamil – i Birgivi (Nahiv – Gramer) : 5 saat 30 dakikalık video anlatım ve çeşitli pdfler içerir.hazırdır.
  2. Avamil – i Cürcani (Nahiv – Gramer)  : 5 saat 20 dakikalık video ders kaydı içerirhazırdır..
  3. Acrumiyye (Nahiv – Gramer) : 3 saat 20 dakikalık video anlatım içerir.hazırdır.
  4. Tuhfe’tus Seniyye (Nahiv – Gramer)  : 36 saatlik video ders kaydı içerir.hazırdır.
  5. İzhar (Nahiv – Gramer) : 29 saat 40 dakikalık video anlatım ve kitap pdfsi içerir. hazırdır.
  6. AÖF Arapça 1 (eski müfredat)
  7. AÖF Arapça 2 (eski müfredat)
  8. AÖF Arapça 3 (eski müfredat)
  9. AÖF Arapça 4 (eski müfredat)
  10. AÖF Arapça 1 (yeni müfredat)
  11. AÖF Arapça 2 (yeni müfredat)
  12. AÖF Arapça 3 (yeni müfredat)
  13. AÖF Arapça 4 (yeni müfredat)
  14. Acrumiyye metninin irabı : Henüz çekim yapılmadı.
  15. Kafiye (Nahiv – Gramer) : Henüz çekim yapılmadı.
  16. On Arapça hikaye

_______________________________

AKAİT (İnanç dünyası)

  1. Emali (Akait) : 5 saat video anlatım ve 8 pdf içerir.hazırdır.
  2. Sevadul Azam (Akait) :  14 saatlik video kayıt ve çeşitli ek pdfler.hazırdır.
  3. Tahavi akaidi : 4 saat 55 dakikalık video anlatım.hazırdır.

_______________________________

FIKIH (Dinin amel boyutu)

  1. Dürer- Molla Hüsrev (Fıkıh) : Gusul bahsine kadar işlendi.hazırdır.
  2. el-İhtiyar li talilil Muhtar (Fıkıh) : Şerhi ile beraber okunmuştur,sadece ana ibare değil.10 saatlik ders,namaz bahsine kadar işlendi.Oruç dahil işlenecek.
  3. Multeka (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.Oruç dahil işlenecek.
  4. Kuduri (Fıkıh) : Namaz bahsine kadar işlendi.Oruç dahil işlenecek.
  5. Nurul izah (Fıkıh)  : 26 saat 40 dakikalık video anlatım içerir. hazırdır.

_______________________________

HADİS (Peygamberimizin sözleri)

  1. Erbeun (Hadis metni) : 5 saat 10 dakikalık video anlatım ve 7 pdf içerir.hazırdır.
  2. Riyazus salihin (Hadis metni) : 20 saat 50 dakikalık kısmı,yaklaşık 120 sayfalık bölümü işlendi.Tamamı işlenecek.
  3. Beykuniyye ( Hadis usulu) :Tamamı işlenecek.

_______________________________

KURAN  

  1. Arapça’ya giriş : Sıfırdan Arapça , elif cüzü,Kur’an okumaya giriş dersleri : Hazırlanıyor.
  2. Meal : İlk beş cüz , bu sete dahildir,hazırdır. (Allah kelamını gramer olarak inceliyoruz ve kelime kelime mana veriyoruz.)
  3. Arap edebiyatı : el-Belağatul Vaziha : Hazırlanıyor.
  4. Kıraati aşere ,Kur’an dersi.İlk cüzü içerir.Talebe göre bu ders devam  edebilir.

_______________________________

Toplam 30 farklı kitap.

 

]]>
/medrese-egitim-projesi/feed/ 0
Korumalı: DHBT 2020 /dhbt/ /dhbt/#respond Sun, 26 Feb 2017 04:33:00 +0000 /?p=11732

Bu içerik parola ile korunmaktadır. Görmek için lütfen aşağı parolanızı girin:

]]>
/dhbt/feed/ 0
Korumalı: Şubat Canlı Dersleri /arapca2/ /arapca2/#respond Fri, 20 Jan 2017 04:42:52 +0000 /?p=10908

Bu içerik parola ile korunmaktadır. Görmek için lütfen aşağı parolanızı girin:

]]>
/arapca2/feed/ 0
Dil Bilgili Meal Dersleri – Video /dil-bilgili-meal-dersleri-video/ /dil-bilgili-meal-dersleri-video/#respond Sat, 25 Jul 2015 09:49:19 +0000 /?p=9641 Read More»]]> Dil Bilgili Meal Dersleri

AYETLERİ SARF (İLAL,İBDAL,BAP) , İRAP VE BELAĞAT OLARAK İNCELEMEK İSTER MİSİNİZ ?

AŞAĞIDA YER ALAN VİDEOLARDA TAM OLARAK BU YAPILMIŞTIR.SARF,İRAP VE BELAĞATI İÇERİSİNDE BARINDIRMASI İTİBARİ İLE BU ALANDA İLK VE TEK OLAN BİR ÇALIŞMA İLE KARŞILAŞMIŞ BULUNUYORSUNUZ. ÇEKİMLERİ SANAL MEDRESE OLARAK BİZ YAPIYORUZ.BUNDAN DOLAYI BU ÇALIŞMANIN DEVAM VİDEOLARI SADECE BİZDEDİR.

BİZİM BU ÇALIŞMA İLE AMACIMIZ , BİRAZ DA OLSA ARAPÇA GÖRMÜŞ KİŞİLERİN HEP GRAMER KİTAPLARINDA KALMAMASI , BİR ADIM İLERİ SIÇRAYIP AYETLERİN KELİME MEALİNE YANIDA SARF , İRAP VE BELAĞAT OLDUĞU HALDE KAVUŞMASIDIR. KURU KURU MEAL BİLMEK BİZİM HEDEFİMİZ DEĞİLDİR.AYETLERİN TAHLİLİNE DE İNEBİLMEK GEREKİR.BÖYLECE ARAPÇA BİLGİNİZİ AYETLER ÜZERİNDE İCRA EDEBİLECEKSİNİZ VE DURUM ARAPÇANIZIN DA GELİŞMESİNE VESİLE OLACAKTIR.ZATEN İCRA EDEMEDİKTEN SONRA TÜM GRAMERİ EZBERE BİLSEK NEYE YARAR ? İLAL KAİDELERİNİ BİR ÇOK KİŞİ EZBERLEMİŞTİR,UYGULAMAYA GELİNCE AYNI ORANDA İCRA EDECEK KİŞİ GÖREMİYORUZ.BU ÇALIŞMA İLE BU TÜR PROBLEMLERİN AŞILMASI HEDEFLENMİŞ OLUP BU ÇALIŞMANIN AYETLER ÜZERİNDE OLMASI İSE AYRI BİR GÜZELLİKTİR.

HEMEN AŞAĞIDA 21 ADET ÜCRETSİZ VİDEO SUNULMUŞTUR.BU VİDEOLARIN DEVAMI ÜCRETE TABİ OLUP HAZIRLANMIŞTIR. AŞAĞIDAKİ VİDEOLARI İZLEYİP , KONUYU , VİDEOLARIN TARZINI ANLAMADAN DEVAM VİDEOLARINI SATIN ALMAYINIZ. AŞAĞIDA 21 VİDEODA NE VARSA , AYNI ÜSLUP İLE DEVAM VİDEOLARI ÇEKİLMİŞTİR. BİRİNCİ CÜZÜN ÜCRETSİZ SUNULMASI , BİZİ DAHA İYİ ANLAMANIZA YARDIMCI OLACAKTIR.

 

 

 

Birinci cüzü hemen üstteki youtube penceresinden izleyebilirsiniz.İkinci cüz ise ücrete tabidir.Youtube kanalına yüklenmemiştir.

Daha fazla ayrıntı için tıklayınız.

]]>
/dil-bilgili-meal-dersleri-video/feed/ 0
Teravih 2015 /teravih-namazi-basliyor/ /teravih-namazi-basliyor/#respond Wed, 17 Jun 2015 15:29:52 +0000 /?p=9545 Read More»]]> İçerik:


1-Teravih kelimesi
2-Teravihin hükmü
3-Teravih namazının rekat sayısı
4-Teravih namazını cemaatle kılmak
5- Peygamberimizin teravih kıldırması
6- Konuyla ilgili merfu hadis
7-Kaç rekatta bir selam verileceği
8- Hz.Ömer’in ‘’Bidat‘’ sözünün konuyla alakası

 

teravih

 

 

 

 

Teravih kelimesi : Teravih kelimesi, ‘’terviha’’ kelimesinin çoğuludur.Bu namaza,selamlardan sonra dinlenme amacıyla biraz oturulduğundan teravih denmiştir.Teravih, dinlenmek demektir. (1)
Teravihin hükmü : Teravih namazını kılmak, 4 mezhebe göre müekket sünnettir. (2) Ümmet teravih namazının caiz oluşuna icma etmiştir.İlim ehlinden sadece Rafiziler teravihi inkar etmiştir. (3)

Teravih namazının rekat sayısı:

a-Allah resulu zamanında

“Hz. Peygamber ramazan geceleri de dahil hiçbir gece on bir rek‘attan fazla nâfile namaz kılmamıştır. Öyle bir dört rekat namaz kılardı ki, o dört rekatın ne kadar uzun ve ne denli güzel olduğunu hiç sorma! Ardından aynı şekilde bir dört rek‘at daha kılardı. Daha sonra üç rek‘at daha kılardı. Ben bir keresinde ‘Ey Allah’ın resulü! Vitir kılmadan mı uyuyacaksın?’ diyecek oldum, bana dedi ki: Ey Âişe, benim gözlerim uyur ama kalbim uyumaz” (4)
İlgili hadise binaen Diyanet ilmihali şöyle açıklama yapmıştır :” Bu rivayete göre Hz. Peygamber’in geceleyin kıldığı nâfile namaz üç rekatlık vitir hariç tutulacak olursa toplam sekiz rekat olmaktadır. Hz. Peygamber’in, arkadaşları ile sekiz rek‘at teravih, sonra da vitir kıldığına dair olan rivayetler de dikkate alınacak olursa, teravih namazını sekiz rekat kıldığı ortaya çıkmaktadır. Öte yandan Hz. Peygamber’in teravih namazını 20 rek‘at kıldırdığına dair bir rivayet de bulunmaktadır. Hadis bilginleri bu rivayetin, öteki meşhur rivayetlere aykırı olduğu ve senedinde cerh edilmiş bir kişi bulunduğu için zayıf olduğunu söylemişlerdir.
Bu açıklamalara göre teravih namazının sekiz rekatının Hz. Peygamber’in sünneti, geri kalan 12 rekatının ise, teravihin 20 rekat olduğuna dair zayıf rivayet dikkate alınmayacak olursa, sahâbenin sünneti ve İslâm ümmetinin ramazan ayını ihya gayesiyle yaşattığı geleneği olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu durumu birbirinden ayırmak için bazı Hanefîler teravih namazının ilk sekiz rekatının râtibe sünnet, geri kalan 12 rek‘atının ise müstehap olduğunu söylemişlerdir.” (5)

b- Allah resulunden sonra

Teravih namazının rekat sayısıyla ilgili sekiz, on, on altı, yirmi, otuz altı, otuz sekiz, kırk gibi sayılar ileri sürülmüştür. (6) Hz.Ömer , Hz.Osman ve Hz.Ali’nin zamanında teravih 20 rekat kılınmıştır.(7) Hz.Ömer’in İbn Ka’b ile cemaati toplayıp teravihi 20 rekat kıldırdığı ve o esnada sahabilerden hiç birinin buna karşı çıkmayışı ile teravihin 20 rekat olduğuna icma edilmiştir.(8) Teravih namazı ,alimlerin çoğunluğuna göre (Hanefi,Şafii,Hanbeli ve Malikilerin bir görüşüne göre) 20 rekattır.İmam Malik’in bir sözüne göre 36 rekattır. (9) İbnü’l-Hümâm,Elbani ve Süyûtî gibi âlimler, Resûl-i Ekrem’in bir gecede vitir dahil on bir rekattan fazla nâfile namaz kılmadığı yönündeki hadislere dayanarak teravihin sekiz rekat olduğunu söylemiştir (10) Peygamberimizin 20 rekat teravih kıldığına dair var olan hadisler (11) delil olmaya uygun olmadığı gibi onları delil olarak kullanmak helal de değildir. (12)

Teravih namazını cemaatle kılmak: Alimler, teravih namazının faziletinin hangi şekilde daha fazla olacağı hususunda ihtilafa düşmüştür.Şafii ve ona tabi olanların cumhuru ve Ebu Hanife ve A.B.Hanbel ve imam Malik’e tabi olanların bazıları ’Hz.Ömer gibi ,mescitte cemaat ile teravihi kılmak daha faziletlidir.’ demiştir.İmam Malik,Ebu Yusuf,Tahavi ve bazı Şafii alimleri ise evde tek başına kılmak daha faziletlidir,demiştir.’’ (13) Fakihlerin çoğunluğuna göre teravih namazını cemaatle kılmak sünnettir.Hanefi mezhebine göre kifai sünnettir. Bir bölgede cemaat yapılıp teravih kılınmazsa herkes hata etmiştir.Cemaatle kılan olduğu halde birisi evinde kılsa fazileti terk etmiş olur.Kişi evinde cemaat yapıp kılsa camideki cemaat sevabına nail olamaz. (14) Tahavi‘ye göre teravih namazında cemaat yapmak kifai vaciptir.(15)

Peygamberimiz tüm Ramazan’ı teravih kıldırarak mı geçirmiş?

أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى ذَاتَ لَيْلَةٍ فِي المَسْجِدِ، فَصَلَّى بِصَلاَتِهِ نَاسٌ، ثُمَّ صَلَّى مِنَ القَابِلَةِ، فَكَثُرَ النَّاسُ، ثُمَّ اجْتَمَعُوا مِنَ اللَّيْلَةِ الثَّالِثَةِ أَوِ الرَّابِعَةِ، فَلَمْ يَخْرُجْ إِلَيْهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَمَّا أَصْبَحَ قَالَ: قَدْ رَأَيْتُ الَّذِي صَنَعْتُمْ وَلَمْ يَمْنَعْنِي مِنَ الخُرُوجِ إِلَيْكُمْ إِلَّا أَنِّي خَشِيتُ أَنْ تُفْرَضَ عَلَيْكُمْ وَذَلِكَ فِي رَمَضَانَ. “Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- (Ramazan’da) bir gece mescitte Teravih namazını kıldı. İnsanlar da ona uyarak namaz kıldılar.Sonra ikinci gece yine Teravih namazını kıldı, o gece insanlar daha da çoğaldı.Daha sonra üçüncü veya dördüncü gece insanlar toplandılar, fakat Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- onların yanlarına çıkmadı.Sabah olunca şöyle buyurdu: – (Dün gece) yaptığınızı (namaz için beni beklediğinizi) gördüm, fakat sizin yanınıza çıkmamdan beni alıkoyan şey, Teravih namazının size farz kılınmasından endişe ettiğim içindir. Bu olay, Ramazan’da olmuştu.” (16)

أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ فِي جَوْفِ اللَّيْلِ، فَصَلَّى فِي الْمَسْجِدِ، فَصَلَّى رِجَالٌ بِصَلَاتِهِ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ يَتَحَدَّثُونَ بِذَلِكَ، فَاجْتَمَعَ أَكْثَرُ مِنْهُمْ، فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي اللَّيْلَةِ الثَّانِيَةِ فَصَلَّى، فَصَلَّوْا بِصَلَاتِهِ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ يَتَذَاكَرُونَ ذَلِكَ، فَكَثُرَ أَهْلُ الْمَسْجِدِ فِي اللَّيْلَةِ الثَّالِثَةِ، فَخَرَجَ فَصَلَّى بِهِمْ، فَصَلَّوْا بِصَلَاتِهِ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الرَّابِعَةُ عَجَزَ الْمَسْجِدُ عَنْ أَهْلِهِ، فَلَمْ يَخْرُجْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَطَفِقَ رِجَالٌ مِنْهُمْ يَقُولُونَ: الصَّلَاةَ، فَلَمْ يَخْرُجْ إِلَيْهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى خَرَجَ لِصَلَاةِ الْفَجْرِ، فَلَمَّا قَضَى الْفَجْرَ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ، ثُمَّ تَشَهَّدَ فَقَالَ: أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّهُ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ شَأْنُكُمُ اللَّيْلَةَ، وَلَقَدْ خَشِيتُ أَنْ تُفْرَضَ عَلَيْكُمْ صَلَاةُ اللَّيْلِ، فَتَعْجِزُوا عَنْهَا.
“Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- (Ramazan’da) gece yarısı dışarı çıkıp mescitte teravih namazını kıldı, insanlar da onunla birlikte namaz kıldılar. Onunla birlikte namaz kılanlar sabahleyin aralarında bunu konuşunca ikinci gece daha kalabalık bir cemaat toplandı. Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- ikinci gece de dışarı çıkıp mescitte teravih namazını kıldı, insanlar da onunla birlikte namaz kıldılar.İnsanlar yine aralarında bunu konuşunca üçüncü gece mescit tam doldu. Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- üçüncü gece de dışarı çıkıp mescitte teravih namazını kıldı, insanlar da onunla birlikte namaz kıldılar. Dördüncü gece de mescide sığmayacak kadar insan toplandığını görünce Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- onların yanına çıkmadı.Sabah olunca gidip sabah namazını kıldırdı. Namazdan sonra insanlara dönüp kelime-i şehadet getirdikten sonra şöyle buyurdu: – (Dün gece) taptığınız şeyi (namaz için beni beklediğinizi) gördüm. Gece namazının üzerinize farz kılınıp da sonra yapamayacağınızdan endişe edişimden başka bir şey beni bundan alıkoymadı.” (17)

Teravihle ilgili merfu (18) bir hadis var mıdır ?

مَنْ قَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ “Ramazan ayını inanarak ve sevabını Allah’tan bekleyerek ihya eden kimsenin geçmiş günahları bağışlanır.” (19) Dikkat! Hadisin orijinal metninde ’’ Men kame Ramazan/Her kim Ramazan’ı ikame ederse/ayakta geçirirse/…’’ ibaresi geçmektedir.Direk ’Teravih namazı’ ibaresi geçmemektedir lakin bu tabirden teravihin kast edildiği malumdur.Buhari şarihi Ayni , bu hadis için şunları söylemiştir :’’ Men kame Ramazan’ın manası ; Ramazan gecelerinde her kim taat/ibadet yaparsa… demektir ve aynı şekilde bu mana için ’Teravih namazı kast edilmiştir.’ denilir.Alimlerin bazıları ise ’Bu bahsi geçen mağfireti teravih namazına has kılamayız,teravih dahil olmakla birlikte Ramazan ayı içinde kılınacak her nafile namazı kapsar.’ demiştir.’’ (20)

Kaç rekatta selam verileceği: Fakihler teravih namazının her iki rek‘atta bir selâm verilerek kılınmasının fazileti konusunda görüş birliği içindedir.Şâfiî mezhebine göre iki rek‘atta bir selâm vermek farzdır, kasten dört rekatta bir selam verilirse namaz batıl olur; hata ile yapıldığı taktirde namaz herhangi bir nafile namaza dönüşür. Hanefiler’e göre yirminci rekatın sonunda verilecek tek selâmla kılınan teravih namazı mekruh görülmekle birlikte sahihtir.Mâlikîler’e göre dört rek‘atta bir selâm vermek mekruhtur, bununla beraber namaz sahih olur.(21)

Hz.Ömer’in ‘’Bidat‘’ sözü, teravih namazıyla ne yönden ilişkilidir ?

Buna iki farklı kitaptan bakacağız; 1- Mirkatul Mefatih şerhi mişkatil mesabih 2-el-İhtiyar

1- Hz.Ömer , insanların tek cemaat halinde teravih namazını kılmasına ‘ne güzel bidat’ demiştir.(22) Hz.Ömer (teravihin kılınışına değil) tek cemaat halindeki görüntüye bidat demiştir çünkü bu toplanış,hz.Peygamberden sonra ortaya çıkmıştır. Esas itibari ile bu da bidat değildir çünkü peygamberimiz,bu namazın farz kılınması korkusundan ötürü evde tek kılınmasını söylemiştir.Peygamberin bu alemden göç etmesi ile birlikte , evde tek kılınma illeti olan farz kılınma gerekçesi de yok olmuştur.Hz.Ebu Bekir de cemaat halinde kılınmasını emretmemiştir çünkü o bu işten daha önemli şeylerle meşguldü.Hz.Ömer de hilafetinin ilk yıllarında başka şeylerle meşgul olduğundan cemaat halinde kılınmasını emretmemişti. (23)

2- İmam Ebu Yusuf, üstadı Ebu Hanife’den, teravih namazının hükmünü ve Hz.Ömer tarafından ne gibi bir delile istinad edilerek bu namazın yirmi rek’at olmak ve cemaatle eda edilmek suretiyle ortaya konulduğu sormuştu. İmam Azam, cevaben demişti ki: Teravih namazı hiç şüphesiz bir sünnet-i müekkededir. Hz.Ömer bu namazın cemaatla yirmi rekat kılınması ne kendi ictihadıyle ne de sırf kendi düşüncesinden çıkartmıştır. O, Asr-ı Saadette carî olmayan bir din meselesini ihdas edip ortaya koyan bir bid’atçı değildir. Elbette Hz.Ömer bunu kendisine malum olan dinin bir asıl kaynağına ve Rasullüllah’ın bir tavsiyesine dayandırmıştır. (24)

_________________________________

Dipnotlar

1- Nihaye,2,274;Lisanul belağa,256;Lisanul Arab,2,462;Kamusul Muhid,1,224;el-Misbahul Munir,1,244; Diyanet İslam Ansiklopedisi 40. Cilt 483. Sayfa;Kastallani,irşadu’s Sari,c.3,s.424,7.Baskı,Matbaatul Kübra el-emiriyye,h.1323
2-Bedaiu’s sanai,c.2, s.274,Daru kutubil ilmiyye,2.Baskı,Beyrut,2003 ; El-Binaye fi şerhi’l Hidaye,c.2,s.550 ; Mevlisi,el-İhtiyar,c.1,s.68, Daru kutubil ilmiyye, Beyrut; Lübab,c.1,s.122,Mektebetul ilmiyye,Beyrut ; Mülteka’l Ebhur,c.1,s.17,Der-Saadet,Matbaatu Osmaniyye,1309 /Harvard üniversity library-sep 8 1975/ İmam Nevevi,el-Mecmu’da (4,31) 4 mezhebe göre sünnet derken ,Cezeri,Maliki’ye göre mendup olduğu da ifade etmiştir.Bk.Kitabu’l Fıkh alel mezahibil erba,c.1,309,Daru kutubil ilmiyye,2.Baskı,2003,Beyrut; Maliki alimleri demiştir ki , teravih namazı müekket nafile namazlardandır.Buna ‘kıyamu Ramazan’ denir. El-Mevsuatul fıkhiyye,c.27,s.139-146, 2.Baskı,1983,Kuveyt, bu bilgiyi Şerhul Kebir’e dayandırır.Bk.Desuki,Şerhul kebir,1,315
3-Serahsi,Mebsut,c.2,s.143-144,Darul Marife,Beyrut
4-Buhârî, “Salâtü’t-terâvîh”, 1
5-D.İ.B , iki ciltlik ilmihal,c.1,s.313- 314,Ankara,2006; Hadisin zayıflığı ile ilgili şunları aktarabiliriz : Peygamberimizin 20 rekat teravih kıldığı (zayıf hadisler hariç) hiçbir hadisle sabit değildir.Peygamberimiz rekat adedi belirtmeksizin bu namazı kılmıştır.İbn Hacer el-Heysemi ‘Teravihin peygamberimiz tarafından 20 rekat olarak kılındığına dair sahih ve merfu bir hadisin olmadığını’ ifade etmiştir.Merfu olmayıp şiddetli zayıf olan ve 20 rekatı ifade eden bir hadis vardır. Mevsuatul fıkhiyye,27,142-145;20 rekatlık teravihtan bahseden hadisin şiddetli zayıf olduğu ve bununla amel edilemeyeceğine dair bak.el-Havi lil-Fetava,Celaleddin Suyuti,2,73 ve N.Elbani,Salatu’t Teravih,s.19,Mektebetul İslami,2.Baskı,1985. İlgili hadisin ravileri arsında İbn Hacer el-Askalani tarafından ‘metrukul hadis’ tabiri kullanılan birisi vardır.Bk. N.Elbani,a.g.e,s.19
6-Aynî, XI, 126-127
7- El-Binaye fi şerhi’l Hidaye,c.2,s.551,Daru kutubil ilmiyye,1.Baskı,Beyrut,2000
8- Bedaiu sanai,c.1,s.288. Bu amel üzere sahabe ve tabiin devam etmiştir.Bk. Haşiyetu Desuki,1,315. Bu amel üzere doğu da batı da devam etmiştir. Bk. İbn Abidin,Reddül Muhtar,1,474
9-Bedaiu’s sanai,c.2, s.274 ; El-Binaye fi şerhi’l Hidaye,c.2,s.550;Serahsi,Mebsut,c.2,s.143-144,Darul Marife,Beyrut; El-Mevsuatul fıkhiyye,c.27,s.139-146, 2.Baskı,1983,Kuveyt;İbn Kudame,Muğni,1,457; İmam Mâlik’in teravihin otuz altı rek‘at olduğunu savunduğu nakledilmekte,ayrıca yirmi rekat olduğu yönünde bir görüşü de bulunmaktadır.Bk. İbn Rüşd,II, 309-310
10-Diyanet Islam Ansiklopedisi 40. Cilt 483. Sayfa;Fethul kadir, 1, 468 ; Suyuti ,el-Mesabih fi salati’t teravih,Daru Kabes,1.Baskı ; Elbani,Salatu’t Teravih,Mektebetul İslami,2.Baskı,1985
11- أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُصَلِّي فِي رَمَضَانَ عِشْرِينَ رَكْعَةً وَالْوِتْرَ
‘’Şüphesiz ki Allah resulu (S.A.v) Ramazan’da 20 rekat ve vitir kılardı.’’ (Musannaf,İbni Ebu Şeybe(r.a),cilt 5,sayfa 222,hadis numarasi 7762; Taberani’nin Evsad’ında da şu şekilde geçmektedir يُصَلِّي فِي رَمَضَانَ عِشْرِينَ رَكْعَةً سِوَى الْوِتْرِ / ‘’Ramazan’da vitir hariç peygamberimiz 20 rekat namaz kılardı.’’Taberani’nin Mucemul Kebir’inde de bu hadis geçmektedir.Bk.3,148,k,2 / Beyhaki’nin Sünen-i Kübra’sında (Hayız kitabında) şöyle geçmektedir يُصَلِّي فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فِي غَيْرِ جَمَاعَةٍ بِعِشْرِينَ رَكْعَةٍ ، وَالْوِتْرِ /’’Ramazan ayında cemaat olmaksızın,tek başına 20 rekat kılar ve vitir kılardı.’’Beyhaki’nin bu kitabında bu hadisin zayıf olduğu belirtilmiştir. Suyuti’nin söylemiyle ‘İlgili hadis gerçekten de çok zayıftır. إبراهيم بن عثمان(İbrahim b. Osman) adlı ravinin hadisinin terk edileceği ifade edilmiştir.’ Suyuti ,el-Mesabih fi salati’t teravih, s.15-20,Daru Kabes,1.Baskı,1986 ; Mizanul itidal fi nakdil rical,1,47;el-Cerh ve tadil,1,1,115;Tehzibu tehzib,1,144;Tarihu kebir,1,310
12- Suyuti ,el-Mesabih fi salati’t teravih, s.15-20,Daru Kabes,1.Baskı,1986
13-Bedreddin Ayni,Umdetu’l Kari,c.1,s.367,Daru kutubi’l ilmiyye,1.Baskı,2002,Beyrut
14-Reddül Muhtar,1,473-476;El-Mevsuatul fıkhiyye,c.27,s.139-146, 2.Baskı,1983,Kuveyt
15-İbn Hacer el-Askalani,Fethul Bari,c.5,s.447,Daru Tayyibe,1.Baskı,2005,Riyad
16- Buhâri, hadis no: 872; في المسجد ذات ليلة ) من ليالي رمضان ) Zürkani, ‘Zate leyletin’ ibaresinden kastın ‘Ramazan ayındaki bir gece’ olduğunu ifade etmiştir. Bk. Şerhu Zürkani,Ala Muvatta,Kitabu’s salat fi Ramazan,bab terğib fi salati fi Ramazan,Mektebetu Sikafe
17- Müslim, hadis no: 1271
18-Merfu,peygamberin ağzından çıkan, ona isnad edilen söz.
19-Buhari ,Salatü’t-teravih,1 (2009); Müslim, Salâtü’l-müsâfirin 173
20-Bedreddin Ayni,Umdetu’l Kari,c.1,s.367,Daru kutubi’l ilmiyye,1.Baskı,2002,Beyrut; Buhari de ‘Men kame ramazane…” hadisinin bap başlığı olarak ‘Kitabu salati’t teravih’ tabirini kullanmıştır.Yani İmam Buhari de bu hadisin ‘teravih’ manasına geldiğini ifade etmiştir.Bk.Sahih-i Buhari,31.Kitap;Kastallani de bu hadisten kastın teravih olduğunu ifade etmiştir.Bk. Kastallani,irşadu’s Sari,c.3,s.425,7.Baskı,Matbaatul Kübra el-emiriyye,h.1323
21- Diyanet Islam Ansiklopedisi 40. Cilt 484. Sayfa; Ömer Nasuhi Bilmen,İlmihal; Prof.Dr.Hamdi Döndüren,ilmihal; Ali Fikri Yavuz,İslam İlmihali
22-Bu bidatten kasıt , bidatı hasendir.Bk.Suyuti,el-Mesabih fi salatit teravih,s.22,dipnot,35, Daru Kabes,1.Baskı,1986
23-Molla Aliyyül Kari,Mirkatul Mefatih şerhi mişkatil mesabih,Kitabus salat,bab kıyamı şehri Ramazan,c.3,s.332-335 ,Daru kutubil ilmiyye,Beyrut,1.Baskı,2001;Diyanet Islam Ansiklopedisi 40. Cilt 483. Sayfa Buradaki bidatın ne olduğuna dair ayrıca bk. N.Elbani,Salatu’t Teravih,s.43,Mektebetul İslami,2.Baskı,1985 ; ( قَالَ عُمَرُ : نِعْمَ الْبِدْعَةُ ) فِي بَعْضِ الرِّوَايَاتِ : ” نِعْمَتِ الْبِدْعَةُ ” بِزِيَادَةِ تَاءٍ -Nimel bid’atu ve nimetil bid’atu- iki rivayet vardır. İbn Hacer el-Askalani,Fethul Bari,c.5,s.450,Daru Tayyibe,1.Baskı,2005,Riyad
24-Mevlisi,el-İhtiyar,c.1,s.68, Daru kutubil ilmiyye, Beyrut

]]>
/teravih-namazi-basliyor/feed/ 0
Tevessül /tevessul/ /tevessul/#respond Fri, 05 Jun 2015 06:26:55 +0000 /?p=9504 Read More»]]> Tevessülün çeşitlerini ve bunlarla ilgili görüşleri böylece özetlemek mümkündür:
Sözlükte “bir aracı vasıtasıyla maddî veya mânevî derecesi yüksek birine yaklaşmayı arzu etmek; iyi amellerle Allah’a yaklaşmayı ummak” anlamındaki vesl kökünden türeyen bir isimdir.

1. Allah’ın zâtı, isimleri ve sıfatlarıyla tevessül.
Kur’an’da Allah’a en güzel isimleriyle dua edilmesi ve O’nun övülüp yüceltilmesi emredilmiş (el-A‘râf 7/180; Kaf 50/ 39-40), Hz. Peygamber dualarında Allah’ın kendi zâtına verdiği isimlerle O’na niyazda bulunup ve ashabına da bunu öğretmiştir (Müsned, I, 391, 452; Tirmizî, “Da.avât”, 92) Bu tür tevessülün bid‘at sayılmadığı hususunda ittifak vardır. (M. Nesîb er-Rifâî, s. 25-51; Himyerî, s. 39)

2. Hz. Peygamber’le tevessül. Bütün âlimler Hz.Peygamber’le tevessülde bulunmayı câiz görmüştür.
a-Peygamber hayattayken caizdir.Peygamber a.s bu dünyadan hicret edince ona tevessül caiz değildir.Bu görüşte olanlar İbn Teymiyye, Muhammed Abduh, M. Reşîd Rızâ gibi selefilerdir ki bu görüş zayıftır.
b-Hz.Peygamber hayatta olsun veya olmasın onunla tevessül her zaman caizdir.Kuvvetli görüş budur.İbn Teymiyye’ye dek kimse buna muhalefet etmemiştir.Bu konuda dört mezhebin icma’ı vardır.Bunu hem Mısır eski Müftüsü Prof.Dr.Ali Cuma’dan hem de Seyyid Muhammed Alevi Maliki’nin ağzından dinledik.

3. Amel-i sâlihle tevessül.Bu tür tevessülün caiz olduğuna icma vardır. (Âlûsî, VI, 127; M. Nesîb er-Rifâî, s. 111-134) Ayetler bu nevi tevessüle işaret (Fatiha,5-6;Ali İmran,193-194) ederken hadisler çok daha açıktır: ‘’Birinci şahıs şöyle der: “Benim yaşlı ebeveynim vardı. Ben onları çok kollar, akşam olunca onlardan önce ne ailemden ne de hayvanlarımdan hiçbirine yedirip içirmezdim. Bir gün ağaç arama işi beni uzaklara attı. Eve döndüğümde ikisi de uyumuştu. Onlar için sütlerini sağdım. Hâlâ uyumakta idiler.Onları uyandırmaya da kıyamadım. Geciktiğim için çocuklar ayaklarımın arasında kıvranıyorlardı. Ben ise süt kapları elimde, onların uyanmalarını bekliyordum. Derken şafak söktü.Uyandılar ve karınlarını doyurdum. Allahım! Şayet bunu Senin rızan için yapmışsam, yolumuzu kapayan şu taştan bizi kurtar!” Taş bir miktar açılır ama çıkacakları kadar değildir.
İkinci şahıs ise, “Allahım! Amcamın bir kızı vardı. Onu herkesten çok seviyordum. Ondan kâm almak istedim ama bana hiç yüz vermedi. Fakat, bir kıtlık senesinde elime düştü. Ona kendini teslim etmesi mukabilinde yüz yirmi dinar verdim, mecburen kabul etti. Ne var ki arzuma nail olacağım sırada, “Allah’tan kork da iffetime dokunma!” dedi. Ben de, o söz üzerine, insanlar arasında en çok sevdiğim kimse olduğu halde onu bıraktım, verdiğim parayı da geri almadım. Allahım eğer bunu Senin rızan için yapmışsam, bizi bu sıkıntıdan kurtar!” diyerek iffetini muhafaza edişini makbul bir amel olarak Allah’a arz eder.
Üçüncü şahıs ise, şöyle dua eder: “Rabbim, yanımda bir işçi çalıştırdım. Diğer işçilerin ücretini verdiğim gibi, onun ücretini de ödemek istedim. Halbuki o, teklif ettiğim ücreti azımsadı ve ‘Ben bunu almam’ deyip gitti. Onunla bir koyuna anlaşmıştık. O gidince ben de koyunun ayrı üremesine zemin hazırladım. Seneler geçti ve bu bir tek koyun büyük bir sürü hâline geldi. Derken, bir gün bu adam kapımı çaldı ve benden hakkını istedi. Ben de o sürüyü göstererek, ‘İşte bunlar senin hakkındır’ dedim. ‘Ben fakir bir insanım, benimle alay etme!’ deyince; ‘Vallâhi, alay etmiyorum, alıp da götürmediğin o koyun işte bu hale geldi. Şimdi al götür.’ dedim. Sevine sevine bütün sürüyü alıp götürdü. Rabbim, bunu ben Senin için yaptım. Eğer bu amelimden razıysan mağaranın ağzını aç!” Bu duadan sonra, taş sonuna kadar kayar, mağaranın ağzı açılır ve hep beraber dışarıya çıkarlar.’’ (Müsned, II, 116; Buhârî, “Edeb”, 5)

4. Müttaki ve sâlih müminlerin duasıyla tevessül.Sonuçta birinin , bir başkasına dua etmesinin kabul edilmeyecek bir tarafı yoktur.Bu tür tevessülde de icma’ vardır. (M. Nesîb er-Rifâî, s. 141-163)

5. Hayatta olan velîler ve sâlih müminlerin zatıyla tevessül.Bir önceki maddede ‘dua ile’ demişken şimdi ‘zatı ile’ demiş bulunuyoruz.
a- Maide,35 ayetine bu tür tevessülün de dahil olduğunu söyleyerek bu tevessülün caiz olduğunu söyleyen alimler vardır ki bunlar çoğunluğu teşkil eder. (Kevserî, s. 2-15; Ebü’l-Fazl, s. 17- 18; Himyerî, s. 139-142, 181-182)

İmam Şâfiî’nin Ehl-i beyt’in yanı sıra Ebû Hanîfe ile, Ahmed b. Hanbel’in de Şâfiî ile tevessül ettiğine dair rivayetler sahih kaynaklarda mevcuttur. Fahreddin er-Râzî, Tâceddin es-Sübkî, Teftâzânî, Seyyid Şerîf el- Cürcânî gibi âlimler bu tevessülü meşrû kabul eden alimlerden bir kaçıdır.Eşari ve Maturidi alimlerinin çoğunluğu bu tür tevessülü kabul etmiştir.
Allah’ın , hasta olan birine ilâç vasıtasıyla şifa vermesi gibi mânevî hastalıklara müptelâ olan birine velî ve sâlih kulları vasıtasıyla şifa vermesi de sünnetine uygundur. (Muhammed el-Burhânî, s. 3-8; Himyerî, s. 22-23, 55-56)

b) Velîler ve sâlih müminlerin zatıyla tevessül câiz değildir.Maide 35’in bu tür tevessülü kapsamadığını ifade ederler.

6. Peygamberler, velîler ve sâlihlerin zatıyla Allah’a yemin ederek tevessülde bulunmak. Başta Ebû Hanîfe olmak üzere âlimlerin büyük çoğunluğu, “Filân velînin veya sâlih kulun hakkı için senden şunu niyaz ederim” şeklinde yemin mânasına gelebilecek ifadelerle tevessülün câiz görülmediği yahut tahrîmen mekruh olduğu görüşünde birleşmiştir.Allah’tan başkası adına yemin etmek caiz değildir.Selef âlimlerine göre ise bu tür bir tevessül şirke götürür. Tasavvuf mensupları bu tür tevessülü câiz görmüştür. ( Âlûsî, VI, 128;)

Kevser

 

İmam Zahid el-Kevseri tevessül konusunda ölü ile dirinin bir farkı bulunmadığını her ikisi ile de tevessül edilebileceğini yazmıştır.Kevseri , Mehku’t Tekavvul fi mes’eleti’t tevessül, s.4,Mektebetul Ezher

 

7. Peygamberler, velîler ve sâlih kullarla ölümlerinden sonra tevessülde bulunmak.
Eş‘ariyye, Mâtürîdiyye ve Sûfiyye’ye mensup âlimlere göre ölümlerinden sonra da Allah’ın iyi kullarıyla tevessül edilebilir. Çünkü tevessülle elde edilen sonucu yaratan Allah’tır ve sâlih kulun diri veya ölü olması durumu değiştirmez.
Ölülere mezarlıkta selâm verilmesi onların da ruhen buna mukabele etmesini gerektirir. Temiz ruhların, kabirlerini ziyarete gelenlerin ruhlarıyla ilişki kurması, onları hayra yöneltmesi ve nurlandırması mümkündür.İbn Hacer’in de ifade ettiği gibi ruhlar hayattadır.( İbn Hacer el-Heytemi el-Fetava’l Kübra el-Fıkhiyye 4. cilt,382.sayfa) Nitekim Şâfiî, Ebû Hanîfe’nin; İbn Huzeyme, Ali er-Rızâ’nın; Ebû Ali el-Hallâl Mûsâ el-Kâzım’ın kabrine gidip tevessülde bulunmuştur. Fahreddin er-Râzî, Teftâzânî, Seyyid Şerîf el- Cürcânî gibi âlimlerin bu tevessülü câiz görmesi ashaptan itibaren Müslümanların uyguladığı bu fiilin meşruluğunu gösterir. (el-Metâlibü’l-âliye, VII, 275-277; Şerhu’l Mekasid, II, 43; Kevserî, s. 5-9)
İbn Teymiyye’den itibaren bu tevessülü câiz kabul etmeyen Selef âlimlerine göre tarihte putperestlik ölen sâlih kişilerden yardım dilemekle başlamıştır.

gf

Kırmızı olarak çizilmiş yerin tercümesi :’’ Salih/iyi insanlar ile tevessülde bulunmak/yardım istemek mezhebin (Hanbeli mezhebinin) sahih görüşüdür.’’
Kaynak : el-İnsaf fi marifeti’r-racih mine’l-hilaf ala mezhebi’l-İmam Ahmed b. Hanbel, c.2,s. 456,1955

Mezardaki kişilerden yardım isteme düşüncesi Fatiha süresi beşinci ayetle çelişmez mi ?
Bu hal,Fatiha süresi beşinci ayete “Ancak Sana kulluk eder ve yalnız Senden yardım dileriz. ” aykırı değildir.Çünkü ayette kast edilen isnad-ı hakikidir.Yani yaratma kast edilmiştir.Yaratma kastı olmaksızın yardım kast edilmiş olsa herkesin durumu vahimdir çünkü hasta olan doktordan,malı çalınan polisten,hakkı yenen kişi hakimden,sınava hazırlanan öğretmenden yardım istemektedir.Ayetlerin tamamı zahirine göre değerlendirilmez.Ne gibi? Âli İmran suresi 49. Ayette Hz.İsa’nın Körü ve alacalıyı iyileştiririm ve Allah’ın izniyle ölüleri diriltirim,demesi gibi.Burada isnad-ı mecazi vardır.Hz.İsa’nın bu cümlesinin zahirine bakıldığında ölüleri kendisinin dirilttiğini görüyoruz.Hz.İsa ben diriltirim,diyor.Oysa dirilten Allah’tır.Allah’tan başka yaratıcı olmadığına göre bu ayette kast edilen yaratma değildir.

]]>
/tevessul/feed/ 0
Berat Gecesi Namazı /berat-gecesi-namazi/ /berat-gecesi-namazi/#respond Mon, 01 Jun 2015 17:37:53 +0000 /?p=9485 Read More»]]> Berat gecesine has bir namaz var mı ?
Has derken bu gece ’’ şöyle şöyle namaz kılarsan şu kadar ecir alırsın veya şu günahların bağışlanır.’’ gibi özel fazilete sahip bir namaz var mı ?

Bazı yerlerde şöyle bir namaz ile karşılaşmış olabilirsiniz ;

’’Rasulullah (sav) Ali İbn Ebi Talip (r.a)’e şöyle buyurmuştur ; Ey Ali! Her kim Şabanın yarı (15.) gecesinde yüz rekat kılar,her rekatta bir Fatiha ve on İhlas okursa…Allah teala onun için o gece istediği her haceti yerine getirir.’’

Yani Berat gecesi için 100 rekatlık namazdan bahsedilir ve buna dayanak olarak bir hadis dilegetirilir.Peki bu hadis sahih mi ? Böyle bir hadis esasen var mı ? Varsa bu namaz ve bu fazilet var demektir, ya yoksa ?

Dilerseniz konuya kitap tarayarak devam edelim

 

 

 

 

 

Şevkani Fevaidi Mecmua s63 Mektebetül islami 3 b 1987

 

Tercüme ’’ Aslı yoktur/mevzudur/uydurmadır.’’
Kaynak : Şevkani, Fevaidu Mecmua ,s.63,Mektebetül islami,3.b,1987

 

 

 

 

 

Mübarekfuri,tuhfetul ehvezi - Tirmizi şerhi - c.3 s.443 , Darul Fikr

 

Tercüme ’’Aliyyül Kari’nin Mirkat’da ve Suyuti’nin el-Leali’l Mesnua’da söylediği gibi bu hadis mevzudur/asılsızdır…Bu sözde hadisin Kutul kulup ve İhyau ulumiddin’de ve diğer kitaplarda geçiyor oluşuna aldanma!…’’
Kaynak : Mübarekfuri,Tuhfetul ehvezi – Tirmizi şerhi – c.3 ,s.443 ,Darul Fikr

 

Leknevi asarul merfua s83 daru kutubil ilmiyye beyrut

Tercüme : İbn Cevzi el-Mevzuat kitabında bunu zikretti ve hüküm olarak uyduruk olduğuna karar verdi ve ravilerin cumhuru meçhuldür dedi . Suyuti de bunu söyledi ,İbn Arrak da İbn Hacer el-Askalani de ve diğer hadis alimleri de bunu söyledi.’’
Kaynak : Leknevi,Asarul merfua,s.83,Daru kutubil ilmiyye,beyrut

Nevevi el-Mecmu c3 s.549,Mektebetul İrşad
Tercüme : “Regaib namazı olarak bilinen ve Receb ayının ilk Cuma gecesi, akşam ile yatsı namazı arasında on iki rekat olarak kılınan bu namaz ile Şaban ayının ortasında yüz rekat olarak kılınan namaz, iki çirkin bidat olan namazdır.Bu iki namazın, “Kûtu’l-Kulûb” ile “İhyâu Ulûmi’d-Dîn” adlı iki kitapta zikredilmesine ve bu iki kitapta zikredilen hadise aldanılmaması gerekir.Çünkü bütün bunlar batıldır.Yine, hadisin hükmü kendisine karmaşık gelen bazı imamların bu namazın müstehap olduğunu yazmalarına aldanılmaması gerekir.Çünkü böyle diyen imamlar, bu konuda hata etmişlerdir…”
Kaynak : İmam Nevevi, el-Mecmu,c.3 ,s.549,Mektebetul İrşad,2008

b 001
Kaynak : DİB,Tek ciltlik İslam İlmihali,Seyfettin Yazıcı , Lütfi Şentürk,s.336,Ankara,2009

SONUÇ
Hadis alimleri bu namazın hadisi için mevzu yani uydurma diğer bir deyiş ile ’’aslı yok’’ demiştir. Bu namaz için çirkin bidat yani seyyie bidat tabiri kullanılmıştır.Böyle bir namaz yoktur,bu şekli ile ve peygamberimizden rivayet edildi inancı olmaksızın namaz kılmak elbette sevaptır , buna karşı çıkan hiç kimse olmamıştır.Karşı çıkılan nokta : Bu hali ile bir namaz yok,bu akşam kılınacak namaz için böyle bir fazilet addedilemez.Bunun dışında dileyen dilediği kadar namaz kılar.

 

]]>
/berat-gecesi-namazi/feed/ 0
Cübbeli Ahmet Hoca İle Ebu Bekir Sifil Hoca Arasındaki Münazaraya İnceleme /cubbeli-ahmet-hoca-ile-ebu-bekir-sifil-hoca-arasindaki-munazaraya-inceleme/ /cubbeli-ahmet-hoca-ile-ebu-bekir-sifil-hoca-arasindaki-munazaraya-inceleme/#respond Mon, 01 Jun 2015 15:42:39 +0000 /?p=9480 3 Mayıs 2015 ‘ de Cübbeli hoca 1 saatlik Reddiye videosu çekti.Buna karşılık Ebu Bekir hoca da

her biri 1’er saatlik 2 video çekti.
Kim haklı ? Söylemleri kaynaklarla uyuşuyor mu ? İzleyip kararı siz verin.

Sifil hoca benden bahsetmiş

]]>
/cubbeli-ahmet-hoca-ile-ebu-bekir-sifil-hoca-arasindaki-munazaraya-inceleme/feed/ 0
Kıraat farklılıkları manayı değiştirir mi ? /kiraat-farkliliklari-manayi-degistirir-mi/ /kiraat-farkliliklari-manayi-degistirir-mi/#respond Fri, 29 May 2015 11:06:00 +0000 /?p=9470 Read More»]]> Kıraat farklılıkları manayı değiştirir mi ?

Süre : Maide
Ayet: 6

Bezzi – İbn Kesir rivayeti : Ve ercuLİkum (li yani le değil.)

 

 

1

 

 

 

Hafs – Asım rivayeti : Ve erculekum (li değil le yani.)

 

2

 

*Ülkemizde Asım’ın Hafs rivayeti yaygındır.Elinizdeki Kur’an ve internette meal bulduğunuz yazılış hep bu rivayete göredir.

İki kıraat arasındaki fark : Birinde ERCULE diğerinde ERCULİ geçmektedir.Yani lam harfi birinde fetha diğerinde esre ile gelmektedir.

Bu neyi değiştirir ? Dilerseniz bunu da DİB tek ciltlik İslam ilmihali’nden bakalım;

3

 

K.Seyfettin Yazıcı, Lütfi Şentürk,s.85,2009 , Ankara

]]>
/kiraat-farkliliklari-manayi-degistirir-mi/feed/ 0
Sanal Medrese Dersleri /sanal-medrese-dersleri-2/ /sanal-medrese-dersleri-2/#respond Thu, 07 May 2015 14:54:37 +0000 /?p=9411 Canlı dersler için doğru adrestesiniz.

Ayrıntı için resme tıklayınız.

Tıkla ayrıntıyı gör

]]>
/sanal-medrese-dersleri-2/feed/ 0
Din -Anarşi Ve Terör /din-anarsi-ve-teror/ /din-anarsi-ve-teror/#respond Tue, 28 Apr 2015 05:38:52 +0000 /?p=9348 İndirilebilir
indir

]]>
/din-anarsi-ve-teror/feed/ 0
DİB Vaazlar Kitabı İndir /dib-vaazlar-kitabi-indir/ /dib-vaazlar-kitabi-indir/#respond Tue, 28 Apr 2015 05:35:15 +0000 /?p=9346 Diyanet’in vaazlar kibını indirebilirsiniz.

indir 1
indir 2

]]>
/dib-vaazlar-kitabi-indir/feed/ 0
DİB Kur’an’dan Öğütler Kitabı /dib-kurandan-ogutler-kitabi/ /dib-kurandan-ogutler-kitabi/#respond Tue, 28 Apr 2015 05:33:33 +0000 /?p=9344 Kur’an’dan çeşitli  öğütlerin yer aldığı 2 kitap indirilmeye sunulmuştur.

İndir 1
İndir 2

]]>
/dib-kurandan-ogutler-kitabi/feed/ 0
DİB Oruç İlmihali /dib-oruc-ilmihali/ /dib-oruc-ilmihali/#respond Tue, 28 Apr 2015 05:27:35 +0000 /?p=9339 DİB Oruç ilmihalinde oruca dair fetvalar yer almaktadır.
Oruç ilmihali indir

]]>
/dib-oruc-ilmihali/feed/ 0
Kitap İncelemeleri /kitap-incelemeleri/ /kitap-incelemeleri/#respond Mon, 27 Apr 2015 14:18:29 +0000 /?p=9330 Read More»]]> Kitaplarda geçen hadisler ne derece sahihtir ? Bir kitap satın almak ve o kitapta bir hadis geçiyor oluşu ve buna binaen o kitabı kaynak göstermek…
Recebi şerif risalesi

 

Kaynakça olarak  ’’ Suyuti,el-Le’ali,2,55;İbn Arrak,Tenzihu’ş şeria,2,89’’ verilmiş. Peki bu kaynakçada ilgili alimler ne demiştir ?

Cevap : Kaynakçada geçen alimler yani Suyuti ve İbn Arrak bu hadis için ‘aslı yok’ demiştir. Bunu görmezden gelip bir mevzu hadis paylaşıp da bu alimlerin adını ve kitabını kullanmak ne derece doğrudur ?

 

 

rQm19V

Kaynak : Suyuti ,el-Lealil Mesnu,c.2,s.55,Daru Marife,Beyrut ; Görüldüğü üzere Suyuti burada hadisin aslı yok demiştir.

 

tenzihGörüldüğü üzere İbn Arrak da ravilerin mechul olduğunu ve Osman bin Ata’nın metruk ravi olduğunu ifade etmiştir.Yani hadis sahih değildir.

 

Tüm bunlara rağmen en üstteki resimde görüldüğü gibi yazmak ilim ile bağdaşır mı ?Yoksa bu eylem , kaynaklara ulaşma gücü olmayanları aldatmak mıdır ?

 

]]>
/kitap-incelemeleri/feed/ 0